BALI - Reisverslag uit Gilimanuk, Indonesië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu BALI - Reisverslag uit Gilimanuk, Indonesië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

BALI

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

10 September 2017 | Indonesië, Gilimanuk

30 augustus kwamen we aan op Bali, Denpassar. Vanaf het vliegveld de bekende blue Bird taxi naar ons hotel genomen in Kuta. Op het vliegveld poging tot pinnen gedaan maar hadden nog niet goed door hoe de koers precies uit te rekenen was, dus veeeeeel te weinig gepint haha. Gelukkig hadden we nog euro's. Kuta is een echte vakantie plek met mega veel kleine winkeltjes en overal toeterende scooters. Hier lekker op het strand gelegen waar je naar de surfers kon kijken. Na 2 nachten in Kuta zijn we naar dreamland beach gegaan, een mooi en rustiger strand met mega golven. Daarna door naar een guest house in Uluwatu. Hier was niet veel maar wel super lekker gegeten bij een Balinees vrouwtje voor €2,-! De volgende dag naar een tempel gelopen (een uur lopen vanaf ons guest house). Hier liepen allemaal makaken rond, super leuk om te zien! En prachtig uitzicht over de kust. Daarna door naar Nusa Dua, hier gingen we Lisa (nichtje) & William (oom) zien! Super leuk! De 4 dagen met hun vlogen voorbij! Lekker op het strand gelegen, heerlijk gegeten 's avonds en surfles genomen bij Kuta Beach! Toch erg leuk om familie te zijn tijdens het reizen! Kun je ook weer even bijkletsen en eigenlijk voelt het dan niet dat je zover van huis bent Haha! 6 september gingen we naar ubud. We hadden verwacht dat het daar veel rustiger zou zijn.. helaas was het ook hier mega toeristisch en vol met toeterende scooters. De volgende dag hebben we een mountainbike tour gedaan langs de rijstvelden en door de kleine dorpjes. Erg leuk om te zien allemaal! Na de lunch gingen kleine meisjes ook nog Balinees dansen voor ons, bijzonder en schattig om te zien! Na 2 nachten ubud gingen we door naar Lovina in het noorden van bali. Voordat we daar heen gingen zijn we eerst nog gestopt bij een monkey forest in Sangeh, super leuk al die aapjes die op je klimmen daar! Daarna naar de Pura Ulun Danu Beratan tempel, dit is een mooie tempel aan het Beratan meer. En daarna naar de Gitgit waterval. We hebben in Australië heel wat watervallen gezien, maar toch was deze weer anders. Dus weer leuk om te zien. Daarna afgezet bij onze homestay in Lovina. Een klein plaatsje aan de zee waar je normaal de zonsondergang mooi kan zien, maar bij ons was er helaas bewolking. De volgende dag gingen we met een busje voor locals mee naar Pejarkan. Hier was ons laatste verblijf op Bali. Verbleven bij mensen in een super mooi guest house met wc en douche buiten Haha! We gingen met de eigenaar 1 voor 1 mee op de scooter naar padangbay (white Sandy beach) eerst zelf wat gesnorkeld daar en later mee op een typisch balinees bootje naar mooie speelplekken. Was erg mooi onder water, veel kleurrijke vissen en koraal! De 12e dag Bali gingen we naar Gilimanuk, vanaf daar konden we met de ferry door naar Java. Daar zijn we vandaag dan ook aangekomen! Bali was een super mooi eiland en hebben het er super naar ons zin gehad!!