SUMATRA, INDONESIA - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu SUMATRA, INDONESIA - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

SUMATRA, INDONESIA

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

26 September 2017 | Indonesië, Medan

15 September kwamen we aan op Sumatra in Medan. Medan is een enorm drukke stad met heel veel verkeer. Als toerist is hier niet veel te doen. Hier zijn we na 1 nacht weggegaan. De dag erna zijn we met een minibus van BTN naar Kutacane gegaan, een reis van meer dan 6 uur! Wel wonderlijk hoe dat allemaal goed gaat in het verkeer, de meest gevaarlijke inhaalpogingen in bochten en continu getoeter haha. Eenmaal in Kutacane moesten we nog door naar ons Gueshouse, deze zat 40 minuten verderop. De lokale bus reed al niet meer en taxi's waren daar niet, we konden wel mee in een zijspan bij een man met een brommer. Dit paste natuurlijk niet met de rugzakken dus werden deze bovenop geknoopt. Een heel avontuur! We kwamen de heuvels zelfs niet op haha maar zijn er uiteindelijk wel gekomen! Bij Pondok Wisata Guesthouse ontmoete we Irwan, een indonesische man die een Nederlandse vriendin heeft en daardoor wel wat nederlands kan, handig! Hier een jungle tocht geboekt. De volgende dag gingen we de jungle in voor 3 dagen bij Ketambe samen met onze guide Said. Het was goed benauwd en warm, best pittig om zo naar de jungle te lopen. Net voor de jungle zagen we al oerang oetans, enorm geluk! Ook zagen we een mama makaak met een baby, super leuk! Eenmaal in de jungle moesten we omhoog klimmen en weer naar beneden, en dat terwijl er regen was geweest. Best glibberig! Net voordat we in het kamp waren moesten we ook naar beneden, ik dacht toen even Jane te spelen met een liaan maar belande helaas op de grond! Auw! Haha. We sliepen op de grond in doorzichtige plastic zelfgemaakte tenten aan een rivier en kregen 3 keer per dag vers eten door onze persoonlijke kok (lekker eten, gekookt op een ouderwets vuurtje). We zagen elke dag oerang oetans en makaken en veel gekleurde vlinders. En hebben ook nog Thomas aapjes gezien. Super allemaal! De 2e dag gingen we naar Hotsprings, heerlijk om even bij te komen! Dag 3 gingen we weer terug naar het guesthouse, we moesten toen met onze spullen door een rivier, best eng met de camera enz! Gelukkig hielpen hun wel! Na deze dagen waren we best moe maar het was een super ervaring!
De dag erna door naar Tuktuk op Samosir Eiland bij Lake Toba, hier even 4 dagen relaxen! Super mooi eiland waar je alles op de scooter kan doen. De mensen zijn hier erg aardig en wonen soms nog in de oude 'Batak houses', dit zijn net een soort ruimteschepen. Na 5 dagen gingen we hier weer weg, zeker een plek om terug te komen! Nu weer naar Medan, een reis van iets meer dan 4 uur. Onze laatste nacht in Indonesië, best gek na bijna een maand! We hebben er een super tijd gehad en komen er vast nog een keer terug! Nu op naar Singapore..

• 26 September 2017 - 17:41

Luc Van Erkelens:

Geweldig om te lezen ,volgens mij kwam ik fotokaartjes te kort daar ,heel veel plezier verder de groeten van ons .

• 26 September 2017 - 21:30

Marian:

Lieve Tara en Jeffrey wat een prachtige reis maken jullie toch. Had ook graag de oerang oetans gezien geweldig lijkt me dat. Geniet met vol.e teugen want voor je het weet is het voorbij. Nu lekker shoppen in Singapore want dat is een groot "shoppingmall".