MALAYSIA - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu MALAYSIA - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

MALAYSIA

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

10 Oktober 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Dinsdag 26 september zijn we de grens over gegaan bij Singapore naar Maleisiè. We verbleven de eerste nacht in Johor Bahru. Hier was niet veel te beleven maar prima voor de eerste nacht. De volgende dag met bus naar Melaka. Een reis van 3 en half uur in een luxe bus. In Melaka verbleven we in ´The Dutch House´. Een Guesthouse dichtbij de Dutch corner en de Jonker Walk Street. Hier kun je echt nog de Nederlandse invloeden zien, er staat zelf een mini windmolen! Melaka is een leuke stad, met veel verschillende invloeden door alle landen die hier aan de macht zijn geweest. Daardoor is er ook veel te zien en er hangt een leuke sfeer. ´s avonds zijn de tuktuks hier helemaal verlicht in bijvoorbeeld een hello kitty thema en harde muziek aan, super leuk om te zien! Hoe gekker hoe beter haha! Na Melaka gezien te hebben zijn we doorgegaan naar Port Dickson, dit is een plek waar de mensen uit de grote steden in de weekenden naar toe gaan om te relaxen op de stranden. Wij hoopten hier te kunnen snorkelen, maar helaas kon dit niet. De stranden waren wel erg mooi om te zien! Na Port Dickson gingen we door naar Kuala Lumpur met de bus, KL genoemd door de locals. KL is een moderne, mega stad met een leuke sfeer. Wij verbleven in China Town en hadden een Guesthouse met dakterras wat natuurlijk erg leuk was qua uitzicht in zo´n grote stad. `s avonds direct de avond markt bij China Town over gegaan (Jalan Petaling) en naar de Central Market geweest. Hier kun je echt alles kopen voor een leuke prijs en is bijna alles nep qua merk. Daarna naar de Petronas Twin Towers gelopen, de bekende torens van KL. Deze waren echt super gaaf om te zien! We zijn 3 dagen in deze geweldige stad geweest. Na KL door naar Penang, een eiland van Maleisië verbonden door 2 bruggen. Om er te komen was heel wat gedoe, een reis van 11 uur in totaal met alles erbij! Rond 10 uur 's avonds kwamen we aan bij ons Guest House in Georgetown. We verbleven aan de Love Lane, in de tijd van de VOC was dit de rode lampjes buurt van de scheepslui haha! De volgende dag de Chew Jetties bekeken, dit zijn 6 streigers (waren er 7, maar 1 verwoest door een brand) waarop chinezen leven en werken zonder belasting te betalen omdat ze niet op het land wonen. Daarna de 3d street art bekeken waar Georgetown bekend om is. Je kunt de hele stad door wandelen en dan kom je overal wat tegen, Super mooi allemaal! De dag daarna naar de slangentempel geweest, deze stelde helaas niet veel voor maar toch leuk om te zien. Daarna met de bus naar de Wat Chaiyamangalaram Thai Buddhist Temple, hier is een enorme liggende boeddha te zien. Erg indrukwekkend! En tegenover was nog een Burmese tempel, ook deze was erg mooi! Na 3 nachten hebben we de ferry genomen naar Pulau Langkawi, een eiland van Maleisië. Een eiland met enorm mooie natuur en stranden en Duty Free Shops! Hier hebben we heerlijk genoten van de rustige stranden en het heerlijke zeewater. En zijn we nog een dag met een scooter op pad gegaan om onder andere de super mooie Temurun waterval te bekijken en bij een lokaal tentje heerlijke hapjes te eten. Het was heerlijk om in het laagseizoen op Langkawi te zijn, wel kans op af en toe een bui maar wij hadden vaak geluk. En toch altijd rond de 30 graden, echt genieten!

Vandaag met de Ferry naar Tammalang in Satun gevaren.. Dat betekend dat we nu in Thailand zijn! Nu dus land nummer 5 ontdekken!

• 10 Oktober 2017 - 20:58

Maik & San:

Jeetje wat een verhaal en belevenissen! Erg leuk om te lezen en foto’s te zien! Geniet ervan samen! X