THAILAND - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu THAILAND - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

THAILAND

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

05 November 2017 | Thailand, Ko Chang

10 oktober kwamen we in Satun, Thailand aan met de boot. Vanaf daar gingen we door naar Krabi. Verbleven hier in het centrum. Taxi's zijn hier erg duur.. gelukkig 2 Duitse jongens leren kennen waarmee we een taxi konden delen. Toen naar de Emerald Pool geweest, een natuurlijk meertje met helder blauw water. Daarna doorgegaan naar de Tiger Cave Tempel, een tempel met 1237 treden! Het was een hele klim maar het uitzicht was super! Dus was het zeker waard. Na 3 nachten Krabi gingen we door naar Koh Yao Yai, een eiland tussen Krabi en Phuket in. Even een week relaxen op een minder toeristisch eiland. Verbleven in een mooie bungalow met zeezicht en hadden zelfs een zwembad. Luxe allemaal! Hier rond gereden met de skooter, veel krabbetjes gezien tijdens de strandwandelingen, een kajak gehuurd en vooral veel gerelaxed. Deze week vloog voorbij! Wel heerlijk om een week niet met onze spullen te slepen haha. Daarna gingen we in 1 keer door naar Ko Tao, een eiland aan de oostkant van Thailand. Dit was een reis van bijna 12 uur met boten, Taxi's en bussen. Op Ko Tao kun je erg mooi snorkelen. Dit hebben we dan ook 3 dagen volop gedaan! Erg veel mooie vissen gezien. Ook hebben we hier allebei een Thaise massage gehad, erg bijzonder Haha! Je word in houdingen gedrukt waarvan je niet wist dat je ze kon maar daarna voel je je superr!! Na 4 nachten gingen we de boot weer op, nu naar Chumpon op het vaste land. En vanaf daar met een bus naar Hua Hin. In de tijd dat we in Hua Hin waren werd de koning gecremeerd. Erg bijzonder om te zien hoeveel respect de mensen hebben voor de koning. Deze dagen even geen felle kleuren dragen en op de dag zelf was bijna alles dicht. Wildlife Friends Foundation Thailand was wel open, daar zijn wij die dag toen heen gegaan. Dit is een park opgezet door een Nederlander voor alle dieren die ze gered hebben uit barre situaties of waar mensen niet meer voor konden zorgen. Ze hebben ook veel olifanten en dat is dan hun bejaardentehuis. Erg mooi om te zien hoe ze hun best doen daar voor alle dieren! Wij hebben nog met olifant Pailand gewandeld, haar gevoerd en haar gewassen. Erg bijzonder!! Na 3 nachten gingen we door naar Kanchanaburi, een plek vol geschiedenis. Je hebt hier the bridge over the river kwai. Voordat deze gebombardeerd en herbouwd werd is deze ook mede door Nederlandse oorlogs gevangenen gebouwd onder barre omstandigheden. Hier hebben ze ook een oorlogs begraafplaats voor alle overledenen en je kan naar de Hellfire pass om te zien en te horen hoe alles ging toen. Erg indrukwekkend allemaal. In kanchanaburi hebben we Nederlander Gijs leren kennen! Super gezellige dagen gehad met hem! Hij moest ook nog naar Bangkok en we konden met hem meerijden, super lief!! Bangkok is een enorme stad met overal kleren winkels! Echt voor shoppen zit je hier goed. We zijn naar de Pratunum market geweest en daar waren zoveel kraampjes dat zelfs ik niet meer wist waar ik moest kijken! Ook staan er veel mooie tempels in Bangkok, we hebben er heel wat bekeken! Super mooi allemaal! Na 2 dagen hebben we een dagtrip naar Uyattha gedaan, de voormalige hoofdstad. Hier hebben we doorheen gefetst en zo een paar tempels bekeken. Ook weer erg mooi. Het was de bedoeling om hier ook te overnachten maar Gijs kwam ons ophalen om nog een nacht in Bangkok te slapen bij een vriendin van hem. Super dat dat allemaal kon Zo!! En leuke ervaring bij een Thaise vrouw in huis. De dag erna bracht gijs ons naar het busstation en gingen we door naar Pattaya. Een stad die bekend staat om alle Ladyboy's. Wij wilden hier graag de tempel "the sanctuary of truth" zien.. En graag zonder entree te betalen want het was best duur. Bijna iedereen zei dat dit niet ging lukken maar uiteindelijk na een eind lopen een pier gevonden en zo het mooie gebouw toch kunnen bewonderen! Na Pattaya zijn we doorgegaan naar Ko Chang, ook weer een eiland. We moesten naar Trat reizen en met de ferry naar het eiland. Super relaxed eiland met nog veel natuur. Helaas was er een soort tropische storm met enorm veel wind waardoor snorkelen even niet ging lukken. Daken waaide van de huizen af en bomen waaide om! Ging er dus best heftig aan toe. Gelukkig heel af en toe ook even van de zon kunnen genieten. Vandaag was dag 27 in Thailand alweer.. morgen ochtend vertrekken we naar Cambodja toe.. op naar alle mooie tempels. We mogen hier ook niet veel langer blijven want 8 november verloopt ons visum van 30 dagen! Thailand je was superr!!

• 05 November 2017 - 14:13

Erna:

Weer mooi verslag geschreven en leuk voor later om het terug te lezen. Fijn dat jullie Thailand zo super vonden. Ik heb daar ook erg genoten van alles.

• 05 November 2017 - 14:45

Harold:

Hai Tara en Jeffrey.
    Weer een mooi verhaal.
    Veel reisgenot.

• 05 November 2017 - 17:36

Luc Van Erkelens :

geweldig mooi allemaal heel herkenbaar ook overal geweest alleen niet in het zuiden op de eilanden wij zijn toen eerst naar Vietnam geweest dan Cambodja Angkor Wat is heel mooi en later naar Thailand nog heel veel reisplezier en gr van ons