SOUTH VIETNAM - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu SOUTH VIETNAM - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

SOUTH VIETNAM

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

08 December 2017 | Vietnam, Hué

17 november gingen we de grens over naar Vietnam, onze eerste bestemming was Ho Chi Minh City. De bus reis verliep enorm soepel en we zaten in een grote bus met maar 4 mensen dus enorme luxe! In totaal 3 nachten in Ho Chi Minh City verbleven. Dag 2 hadden we een kamer geboekt en gingen daar ´s ochtends heen, toen we er waren bleek de eigenaar geen kamer te hebben en hij was vergeten op annuleren te drukken.. toen naar een barretje gegaan voor wifi om een nieuwe kamer te zoeken. We zagen The Crazy Dutch Bar en dachten daar gaan we heen, en toen zat John daar ineens! Een schot die we ontmoet hebben op en camping in Australië!! We zouden elkaar ontmoeten hier maar dit was wel erg toevallig natuurlijk! Ho Chi Minh City is verder een drukke stad waar redelijk veel te doen is en waar je niet blij wordt als voetganger, want je wordt hier bijna onder gereden op straat door alle scooters en auto's. Zelfs al staat het stoplicht voor voetgangers op groen.. ze gaan gewoon door. Erg bijzonder! Na Ho Chi Minh City (Ook wel Saigon genoemd) gingen we door naar de kustplaats Mui Né. Hier 2 nachten verbleven. Het was hier super mooi weer, echt strandweer, alleen onderhouden ze de stranden niet echt hier.. overal lag rotzooi. Ook zagen we kwallen liggen op het strand en in de zee dus zwemmen hebben we maar niet gedaan. Bij Mui Né heb je de Red & White Sand Dunes. Wij zijn naar de Red Sand Dunes geweest, net een mini sahara! Je kon hier voor een klein bedrag een sandboard huren, en dat hebben we natuurlijk gedaan. Het ging niet hard maar was wel erg leuk om te doen! Na Mui Né gingen we naar Da Lat, een plek in midden in de bergen. De weg er naartoe was een heel avontuur, we hadden nog nergens zulke slechte wegen gezien en waren blij toen we in Da Lat aankwamen! In Da Lat hebben we een tour gedaan met een easyrider. Dit zijn mensen die je meenemen met een motor en zo alle mooie plekjes laten zien. Ik mocht achterop en Jeffrey reed erachteraan op een scooter. Enorm veel mooie plekken gezien die dag, was het zeker waard! 24 november was mijn verjaardag, 26 jaar alweer! Het was niet echt onze geluksdag helaas, maar zeker een verjaardag om nooit meer te vergeten! De dag erna hebben we de bus gepakt naar Nha Trang, dit lag weer aan de kust. Het weer was enorm slecht en daardoor bijna geen zicht. Ook weer een spannende busrit in de bergen. Jammer dat het weer zo slecht was want er waren overal grote en kleine watervallen te zien! In Nha Trang wilden we een beetje relaxen op het strand, gezellig met alle Russen en Chinezen haha. Alleen het is hier regenseizoen helaas, dus dat ging hem niet worden. Na 3 nachten zijn we doorgereisd naar Quy Nhon, hier ben je als toerist nog erg bijzonder! Mensen kijken je echt aan met open mond en spreken geen woord engels. Voor het eten was dit niet zo handig maar in andere situaties was het ook wel weer grappig. We hebben 2 dagen rondgekeken in dit stadje en zijn toen doorgegaan naar Hoi An. We kwamen aan en de zon scheen, heerlijk weer! Dag 2 in Hoi An zijn we dan ook lekker naar het strand geweest! Onze laatste dag helaas bijna heel de dag regen, maar wel even de oude stad bekeken met alle kleurrijke gebouwen en lampions. Erg leuke sfeer hier! Na 3 nachten zijn we naar Da Nang gegaan, dit was een ritje van 30 minuten! Dus een eitje voor ons. We verbleven dicht bij het strand, alleen weer geen strandweer helaas! We hebben hier de stad te bekijken met de bekende drakenbrug en bijna 10 kilometer gelopen naar The Green Lake van Da Nang. 6 december zijn we naar Hué gereisd, de plek waar we nu nog zijn. Hier vinden we het iets minder leuk. Er is vrij weinig te doen en als je iets wil regelen hier gaat alles erg moeilijk helaas. Maar dat is eigenlijk in heel Vietnam zo. Als je zo het verslag leest klinkt Zuid Vietnam niet slecht, maar als we zelf terugkijken is dit niet ons favoriete land. We kunnen ook niet alles fantastisch vinden natuurlijk! In andere landen hadden we in het begin ook wel eens dat we dachten ‘nou maar eens zien wat dit gaat worden’. En uiteindelijk was het dan toch wel erg leuk! Bij Vietnam hadden we dit ook alleen werd het eigenlijk niet echt beter helaas. Mensen zijn hier minder aardig als in andere Aziatische landen en alles gaat hier veel moeilijker. Morgen gaan we door naar Laos, hier Hebben we erg veel zin in!

• 08 December 2017 - 15:23

Erna:

Weer een echt duidelijk verslag en goed jullie mening weergegeven over dit land. Je hoeft ook niet elk land geweldg te vinden en wie weet wat de rest nog brengt. Alleen zal het hele mooie weer misschien afgelopen zijn, maar dan kunnen jullie vast een beetje wennen.

• 08 December 2017 - 18:09

Gonnie Gerrits:

Prachtig en veel plezier naar jullie volgende land