TAIWAN - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu TAIWAN - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

TAIWAN

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

16 Januari 2018 | Taiwan, Taipei

Taiwan is echt een super leuk land om te reizen! Je hebt er de moderea steden, mooie stranden met blauw, helder water en nationale parken voor prachtige natuur. Mensen zijn enorm aardig en spreken veel beter engels dan we hadden verwacht. Er komen nog maar weinig toeristen in Taiwan en daardoor vinden veel mensen het leuk om hoi te zeggen of te vragen hoe het gaat. Een gesprek met een Taiwanees gebeurd minder snel want dat vinden ze vaak veel te spannend. Toch hebben we het wel meegemaakt in de trein, super leuk! Het is een enorm schoon land en alles qua verkeers en openbaar vervoer is erg goed geregeld! Het is daardoor een makkelijk land om te reizen. Het enige puntje is wel dat het wat duurder is dan de landen zoals Thailand, Laos e.d. Voor een overnachting betaal je hier al snel 20 Euro, wat vergeleke Nederland natuurlijk goedkoop is maar in Thailand kun je een 2 persoons kamer krijgen voor 4 euro. Maar eigenlijk kun je dat ook weer niet vergelijken want dit land heeft een hogere welvaart als Thailand.
We zijn onze reis begonnen in Kaoshiung, een grote stad (veel groter dan we hadden verwacht haha!) Hier hebben we prachige tempels bekeken bij het Lotus meer. Daarna zijn we met de trein naar Tainan gereisd. Hier zijn we met fietsen doorheen gefietst en naar Fort Zeelandia geweest. Een Nederlands Fort van de VOC tijd. De dag daarna zijn we met de bus naar Taichung gegaan. Hier regende het helaas de hele dag dus weinig kunnen zien. De volgende ochtend hebben we een stukje gewandeld door de stad om toch wat te zien maar helaas was het weer nog steeds slecht. Toen zijn we doorgereisd naar de hoofdstad, Taipei. Echt een mega grote stad! Ook hier weer veel tempels bezocht. Ondanks dat het een grote stad is, is het zeker geen vervelende stad om te zijn. Na 2 nachten zijn we doorgegaan naar Hualien. Vanuit de trein al veel mooie natuur gezien en de kustlijn met blauw water. Hualien is een klein plaatsje waar je erg weinig toeristen ziet. De volgende dag zijn we naar Xincheng gegaan, 15 minuutjes reizen met de trein, om vervolgens naar Taroko Gorge National Park te gaan. Hier hebben we de hele dag doorgebracht. Super mooie natuur & heel veel vogels gezien. De volgende dag wilde we weer naar het park gaan maar bleek ik de griep te hebben.. balen!! We hebben nog maar de helft van het park gezien dus moeten zeker nog een keer terug! We zijn die dag nog even naar Taroko Bay gelopen om toch nog even de kust te zien van Taiwan en daarna hebben we de trein terug genomen naar Taipei om daar nog 3 nachten door te brengen. We hadden nog een hele planning in Taipei maar hebben dit aangepast zodat ik weer wat fitter kon worden. Het was gelukkig boven 20 graden overdag de laatste dagen, dus konden lekker in de zon zitten in het Peace Park met veel eekhoorntjes om ons heen. Heerlijk! En dan komen we alweer uit bij vandaag! Vanavond om 18:55 uur (11:55 Nederlandse tijd) vertrekken we naar onze laatste bestemming, land nummer 10.. Japan! Hier hebben we erg veel zin in!
Taiwan is zeker een aanrader om heen te gaan en wij willen zeker nog eens terug naar dit mooie land! Nu op naar ons laatste avontuur!

• 16 Januari 2018 - 12:18

Luc Van Erkelens:

wat maken jullie een prachtige reis nog heel veel plezier in Japan

• 16 Januari 2018 - 22:23

Marian:

Dank je voor de update. Weer heel mooie foto's. Geniet optimaal van de laatste 2 weken want dan wordt het leven weer "serieus". Dikke zoen ♡