JAVA, INDONESIA - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu JAVA, INDONESIA - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

JAVA, INDONESIA

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

15 September 2017 | Indonesië, Batavia

De afgelopen dagen waren we op het Indonesische eiland Java! We kwamen met de ferry aan in Banyuwangi. Hier verbleven we ook in een guest house. Toen we daar aankwamen bleken de mensen van de guest house een bruilofts ceremonie te hebben en dus was de guest house gesloten. Nu konden we gelukkig bij de buren verblijven in de homestay. We zaten echt tussen de lokale mensen, leuke ervaring! De volgende morgen met de trein naar Surabaya, een reis van ongeveer 6 uur. Surabaya is een enorm drukke stad, en eigenlijk is er weinig te zien voor toeristen. Je kan alleen even in de haven kijken, helaas was deze gesloten op maandag. Wel even door de stad gereden "s avonds zodat we toch wat konden zien. De volgende dag weer door naar de stad yogyakarta. Om 7 uur met de trein zodat we daar om 11:18 waren. Met een taxi naar Borobudur gegaan, dit is de bekende tempel met de stoepa's (stenen klokjes). Erg mooi en bijzonder om te zien! Eenmaal terug in de stad bracht de taxi chauffeur ons naar ons hotel, alleen er waren 3 hotels met dezelfde naam en hij bracht ons bij de verkeerde haha. Eerst dachten we dat het de achterkant was maar eenmaal binnen hadden we door dat het niet de goede was. Toen een rickshaw genomen naar ons hotel, ook weer leuk om in te zitten! Op woensdag de laatste keer met de trein op Java, nu door naar Jakarta, de hoofdstad. Een reis van 8 uur. Einde van de middag kwamen we aan bij ons hotel. 'S avonds even rondgelopen in de grote, moderne stad. We vinden dit de leukste stad van Java! De volgende dag een taxi genomen naar het Oude Jakarta, ook wel Batavia, van de VOC tijd. Leuk om te zien al die Nederlandse invloeden. Daarna naar het internationale monument geweest, hier voelde wij ons de attractie want iedereen wilde met ons op de foto, keek en lachte naar ons. Erg bijzonder! Haha. In het monument kon je afbeeldingen zien van de geschiedenis, ook hier kwamen de Nederlanders weer veel in voor. Het monument is ongeveer 140 meter hoog, vanaf de top heb je dan ook een super mooi uitzicht over de stad. Vanmorgen vlogen we van Jakarta naar Medan op Sumatra om 6 uur. Na een vlucht van 2 uur veilig geland. Nu kijken hoe het op Sumatra is!

• 15 September 2017 - 16:37

Erna:

Weer een super mooi verslag geschreven en leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie reis. Natuurlijk appen we ook veel, maar toch is dit leuk om te lezen.

• 15 September 2017 - 20:40

Luc Van Erkelens:

Jullie maken wel een heel mooie reis.
    we zijn in 1994 ook op Java geweest en bij de Borobudur wilden al die meisjes met mij op de foto maar ja toen was ik een stuk jonger .
    heel veel plezier op Sumatra gr van ons

• 15 September 2017 - 22:58

Marian:

Prachtige foto's hebben jullie weer geplaatst. Zo leuk om te zien dat er op het "platte land" nog steeds niets veranderd is. Bali, Java nog steeds zo als 40 jaar geleden. Jullie vinden Jakarta leuk en wij vonden het verschrikkelijk. Zo zie je maar dat ieder mens een andere beleving heeft. Van reizen wordt je rijker. Heel veelplezier op Sumatra en ik hoop dat jullie de daar de Orang utangs kunnen zien. Foto graag. ♥