NOORD VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu NOORD VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

NOORD VIETNAM

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

06 Januari 2018 | Vietnam, Hanoi

24 december zijn we vanaf Laos weer terug naar Vietnam gereisd. Onze bedoeling was om een bus aan te houden en zo naar Vietnam te gaan, alleen na een uur was er nog geen bus geweest. Toen besloten om te gaan liften en dat pakte erg goed uit! Eerst mee achterin een bak, toen een klein stukje in een Songthaew en vanaf Lax Sao konden we met een Vietnamese man helemaal meerijden tot in Vinh, wat onze eindbestemming was. En dat helemaal voor niks! Super ervaring weer!
De kerstdagen hebben we in Vinh doorgebracht. Vanaf daar zijn we doorgereisd naar Ninh Binh. Hier hebben we een dag een scooter gehuurd en zijn we langs alle mooie karstbergen gereden. De natuur is erg mooi hier en er zijn veel plekken met mooie uitzichten. Na 2 nachten Ninh Binh zijn we naar Ha Long Bay gegaan met de bus. De bedoeling was om naar Ha Long City te gaan maar de bus stopte bij de haven van Ha Long Bay. Toen besloten direct door te gaan naar eiland Cat Ba, anders moesten we een hoop reizen voor niks. We zijn er met de ferry heengevaren, erg mooi om alle karstbergen zo in de zee te zien. Op Cat Ba zijn we 5 nachten geweest. We hebben hier ook oud en nieuw gevierd, maar zelf vieren de vietnamezen dat in februari, het Chinese oud en nieuw. Verder op Cat Ba met de scooter getourd, naar het national Park geweest en heerlijk van de stranden genoten. We hadden redelijk mooi weer dus daar hadden we geluk mee! 3 januari zijn we vanaf Cat Ba met de ferry naar Hai Phong gegaan, en vanaf daar verder met een bus naar Hanoi. Hanoi is een drukke, grote stad waar eigenlijk niet heel veel te zien is. We hebben door de stad gelopen, tempels bekeken en om het Hoan Kiem Lake gelopen. Na 2 nachten midden in de stad te hebben geslapen bij een hostel, slapen we de laatste nacht bij een hotel 5 minuten van de internationale luchthaven af. Morgen ochtend om 7:30 vliegen we naar Kaoshiung in Taiwan! Spannend weer een nieuw land! We vonden het noorden van Vietnam leuker dan het zuiden. De mensen hier zijn een stuk aardiger! Zo sluiten we Vietnam toch nog positief af gelukkig!

• 08 Januari 2018 - 17:41

Erna:

Weer mooi verslag en altijd proberen om positief te eindigen want dat voelt beter voor het land en voor jullie zelf ook.