JAPAN - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu JAPAN - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

JAPAN

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

29 Januari 2018 | Japan, Nagoya

En dat waren alweer twee weken Japan. Tevens onze laatste bestemming van onze reis van 8 en halve maand! Japan was super! We kwamen aan in Osaka. Het was best even gedoe om van het vliegveld naar ons hotel te komen. Toen we eenmaal op de bestemming waren gingen we ons hotel
zoeken. Deze vonden we maar hier was niemand meer aanwezig!! Dus toen moesten we nog een ander hotel zoeken om 1 uur ´s nachts.. niet het beste begin. Wat waren we blij toen we in bed lagen! De volgende dag in Osaka rondgekeken en naar Osaka Castle geweest. Vanaf daar zijn we met
de Shinkansen (Hoge snelheidstrein) naar Hiroshima gegaan. Daar naar het peace memorial museum geweest en het vredesmonument gezien. Erg indrukwekkend allemaal! Na Hiroshima zijn we naar Nagasaki gereisd met de Shinkansen. Hier wat tempels en shrines bekeken ’s avonds. De volgende
dag zijn we naar Huis ten Bosch gegaan. Dit is een attractiepark waarin Nederland is nagebouwd. Heel bijzonder! De meeste belangrijke dingen zijn er en lijken echt precies op het gebouw in Nederland, alleen was het hier schoner haha! Vanaf daar met de Huis ten Bosch trein naar Fukuoka.
Dit is een minder toeristische plek, maar wel leuk om tempels en parken te bekijken. En hier onze eerste Ramen (Japanse Noedel soep) gegeten! Erg lekker!! Na 2 nachten Fukuoka gingen we richting Kyoto, met een tussenstop in Himeji om het Himeji Castle te bekijken. Deze was erg mooi! In Kyoto
(de voormalige hoofdstad) verbleven we in een traditioneel Japans Guesthouse en sliepen op de grond. Dit was een leuke ervaring en prima te doen! Kyoto kun je weken blijven als je wil, het is een grote stad maar wel een stad waar veel te doen en te zien is. Je hebt hier de bamboo grove, hier kun
je door een bamboe pad lopen wat erg bijzonder is en heel veel mooie tempels en shrines. Helaas hadden we wel een dag regen en natte sneeuw en was het rond de 0 graden, hierdoor hebben we 1 dag weinig kunnen doen. Na 3 nachten Kyoto zijn we naar Tokyo gereisd met de Shinkansen, op naar
de grote, drukke hoofdstad van Japan. In de trein hebben we Mount Fuji nog kunnen zien. Erg gaaf!! Tokyo is ook een stad waar je je goed kan vermaken, alleen om ergens te komen ben je wel even onderweg haha. Je hebt hier het drukste kruispunt van de wereld, het Shibuya Crossing Point. Leuk
om van bovenaf naar te kijken! Verder zijn hier veel parken, alleen in de lente zijn deze mooier om te zien met alle cherry blossoms dan nu zonder blaadjes aan de bomen. We hadden wel sneeuw dus dat gaf soms wel mooie plaatjes natuurlijk! Tempels zijn hier natuurlijk ook in overvloed en er is een
Samurai museum wat ook erg leuk is om naar toe te gaan. Na 2 nachten zijn we de drukte weer ontglipt en richting Kanazawa gegaan met de Shinkansen. Nu konden we de Japanse Alpen zien vanuit de trein, ook weer erg mooi! Vooral nu alles wit was van de sneeuw. Hier zijn nog een paar
oudere delen te zien waar geisha’s en samurai’s hebben geleefd. Dit zie je helaas nog weinig in Japan, alles is modern en overal is hoogbouw. De volgende dag zijn we naar Matsumoto gereisd om daar het Matsumoto Castle te bekijken. Na anderhalf uur in Matsumoto zijn we met de trein naar Nagoya gegaan, onze laatste bestemming! De één na laatste nacht in de stad verbleven om de volgende dag naar het Nagoya Castle te gaan. In deze Castle hadden ze ook echt nog allerlei spullen staan van die
tijd met uitleg erbij. Erg leuk om te zien! ’s Middags zijn we met de trein naar een buitenwijk gereisd om dichtbij het vliegveld te verblijven. Hier was verder weinig te doen maar konden we de laatste dingen doen voor de terugreis! Japan was een leuke en bijzondere bestemming waar we zeker nog
eens terug komen! (Dan in de lente/zomer want het was nu wel echt koud haha!) Mensen zeggen enorm vaak dankjewel en buigen voor je. Ook zul je hier niet horen dat er iets gestolen wordt of dat mensen zich onveilig voelen ergens. Er is hier nog erg veel respect voor elkaar. We hebben gezien dat
jongens aan het skateboarden waren en hun telefoon op een muurtje verder weg hadden gelegd. Langs dat muurtje liepen allemaal mensen en er gebeurde verder niks. Zo bijzonder om te zien! Ze zijn hier gek op deuntjes! In elke winkel hoor je deuntjes als iemand binnen komt of weggaat en bij
elke treinhalte is dit ook zo. Zelfs voor het oversteken als het stoplicht op groen staat hoor je geluiden. Ik denk dat we het haast gaan missen straks haha. Het is een schoon en duidelijk land waar je vrij makkelijk je weg kan vinden. Zeker een aanrader om heen te gaan! Helaas zit ons avontuur er
nu op.. het is tijd om naar huis te gaan. We hebben het SUPER gehad!!