Almost ready to go! - Reisverslag uit Wakeley, Australië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu Almost ready to go! - Reisverslag uit Wakeley, Australië van Tara en Jeffrey - WaarBenJij.nu

Almost ready to go!

Blijf op de hoogte en volg Tara en Jeffrey

15 Juni 2017 | Australië, Wakeley

Inmiddels is het alweer bijna een maand geleden dat we deze kant op gingen! De tijd gaat echt snel! We hebben eindelijk een auto! Een zilveren Ford teritory. Jeffrey heeft er een bed ingemaakt, en ik heb geholpen waar ik kon haha. Ook hebben we nu bijna alles wat we nodig zijn voor onderweg. Onze bedoeling is om dit weekend echt te gaan reizen. We willen langs de kust omhoog gaan en zien wel hoe we dit precies gaan doen. Ook willen we op zoek gaan naar werk. Dus spannend allemaal! Zijn tot 8 juni nog in Sydney gebleven bij Frank. Toen de auto klaar gemaakt en nog een dagje naar Wollongong geweest met Greg, Julie en hun moeder. (Dit is familie van Joy) 8 juni zijn we naar New Castle gegaan, naar Joy & John toe. Helaas waren het toen niet zulke mooie dagen. Het is hier nu officieel winter.. Dit is een soort combinatie van de Nederlandse lente, zomer en herfst. Haha! Het ene moment zit ik in mn bikini en het volgende moment regent het de hele dag en is het koud. Dus moeten snel naar het noorden toe, daar is het 30 graden! Door het slechte weer niet veel gezien van newcastle helaas. Maar wel getourd in de auto. De 11e gingen we weer weg daar. Toen zojn we naar een reptielen park geweest, erg leuk park! Hadden ze loslopende kangoeroe's die je kon aaien en voeren. En je kon met een koala beer en mega slang op de foto. Jeffrey is met de slang op de foto geweest en wij samen met de koala. Super leuk om ze eindelijk echt gezien te hebben! Na het park zijn we weer richting Sydney gegaan. Hadden nog niet alles gezien daar, dus even terug om de toerist uit te hangen, haha. De 13e zijn we naar Mrs Macquaries Chair geweest. Dit is bij de botanische tuinen en het opera huis. Vanaf een bepaald punt kun je mooie foto's maken van het opera huis en de harbour bridge. Erg Mooi! Gisteren zijn we met de ferry vanaf Parramatta (een buitenwijk van Sydney) naar Sydney gegaan. Daarna vanaf de stad met een ferry naar de Taronga Zoo. Mooi park alleen omdat het nu winter is was het niet druk in het park en waren best wat dieren in hun binnenhokken helaas. Het park sloot om half 5, toen hebben we daar nog even rondgelopen op een strand en gewacht tot het donker werd om Sydney te zien van afstand met alle lichten aan. Erg Mooi! Half 6 hebben we de ferry terug genomen naar Sydney. Om 6 uur begon Vivid daar, dan zijn het opera huis, de brug, de botanische tuin en allerlei gebouwen allemaal verlicht in mooie kleuren. Dat doen ze elk jaar en is 3 weken lang. We zijn overal langs gelopen, was erg mooi om te zien! Daarna weer terug naar Franks huis met de trein. Die avond ook voor het eerst Nederlands gehoord trouwens! Was best raar om te horen, haha. Engels wen je snel aan!

• 15 Juni 2017 - 09:58

Lisa Van Der Vegt:

Leuk om te lezen!

• 15 Juni 2017 - 10:12

Janneke Lubbers:

Nu begint het echt, geniet ervan.
    Groetjes uit dedemsvaart

• 15 Juni 2017 - 10:30

Ingrid :

Geweldig om te lezen nu op naar het avontuur

• 15 Juni 2017 - 12:38

Evalien :

Hoi Jeffrey en tara.

Leuk dat jullie het naar de zin hebben. En wat hebben jullie al veel mooie
    dingen gezien. Veel plezier nog. Gr Hans Evalien en de meiden.

• 15 Juni 2017 - 23:11

Marian:

Mooie auto en ziet er goed uit. Kijk uit naar jullie foto's. Nieg een maand wachten hoor. Dikke zoen.